5 textů písniček, ze kterých si mohou copywriteři vzít příklad

Mumuland

Že je to jedna z nejhorších normalizačních písní? S tím nelze než souhlasit. Nicméně ukazuje, jak snadno se dá proslavit úplně vymyšlené slovo. Stačí ho dost krát v textu zopakovat a obalit ho bizarním obsahem, který nikomu nedovolí ho už zapomenout. Že to funguje nedokazuje jen hit Kotvalda s Hložkem, ale třeba i lidé na červené židli zpívající tatatata, křečci tancující v ponožkách nebo ukřičený mimozemšťan.

Intelektuálky

Copywriter musí umět krátit. Na dřeň. Plíhalova epická píseň vměstnaná do čtyřverší je toho dobrou připomínkou.

Nejlíp jim bylo

Nadupaný textově hravý refrén střídají minimalisticky vyprávěné sloky, které jsou velmi doslovné a popisné. U textu Petra Fialy si tak můžete připomenout, že je třeba neutopit se ve vlastní kreativitě. Použít v textu 20 slovních vtipů a 10 přirovnání je sice krásné, ale čtenář musí primárně pochopit, co mu chcete sdělit. Navíc strohé nerovná se nudné. Jen málo veršů dokázalo pospat rozchod lépe než – jenom dál usínali, chvíli spolu, chvíli vedle sebe.

Smutná

Tohle je svatý grál pro copywritery. Opakuje pořád dokola jen dvě fráze, na které dohromady spotřebuje 8 slov. Navíc vám garantuji, že žádný text si nezapamatujete tak rychle jako tento. Přesto téma vystihuje lépe než dlouhé balady. S takto postaveným textem by vás samozřejmě odevšad vyhnali, ale inspirace je to více než dobrá.

Zadarmo

Z názvu této písně si celá marketingová obec bere inspiraci až zbytečně často. A Chinaski se tomu v písni trefně vysmívají.

Location | Publikováno v Črty

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *